استقبال پرشور علاقه مندان از نشست الکترونیکی دانشگاه آینده و متاورس

طی سالیان گذشته فناوری اطلاعات و ارتباطات با تکیه بر پدیده اینترنت تحولات همه جانبه ای را در حوزه های مختلف فراهم آورده است. حوزه هایی همچون تجارت، بانکداری، امور اداری و دولتی، پزشکی و … که با گذار از حالت سنتی به مدرن توانسته اند میزان نفوذپذیری بیشتری در سطح جامعه داشته باشند. این تحول باعث شد تا آموزش به صورت گسترده تر و با استفاده از ابزارهای چندرسانه ای در اختیار عموم قرار بگیرد. هم اکنون آموزش آسان و کم هزینه، بدون داشتن قید زمان و مکان همراه با مطالب و منابع آموزشی نامحدود در دسترس همگان قرار دارد. همین امر موجب شده است تا مفاهیم و سوالات جدیدی در علم آینده پژوهی با موضوعات مرتبط با آینده دانشگاه ها و مراکز آموزشی شکل بگیرد.

سوالاتی از این دست که:

  • آﯾﺎ داﻧﺸﮕﺎه ﺑﻪ ﻣﻔﻬﻮم ﻓﻌﻠﯽ و ﮐﺎرﮐﺮد آن درآﯾﻨﺪه وﺟﻮد ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ؟
  • ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﮔﯿﺮی داﻧﺸﮕﺎه ﺟﻬﺎﻧﯽ در بستر اینترنت، داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ درآﯾﻨﺪه ﮐﺎرﮐﺮد و ﻣﺎﻣﻮرﯾﺖ ﺧﻮد را از دﺳﺖ ﻧﺨﻮاﻫﻨﺪ داد؟
  • ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ درآﯾﻨﺪه وﺟﻮد داشته باشند، ﻣﺎﻣﻮرﯾﺖ و ﮐﺎرﮐﺮد آن ﻫﺎ ﭼﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد؟
  • آیا داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﻮی داﻧﺸﮕﺎه دﯾﺠﯿﺘﺎل ﺧﻮاﻫﻨﺪ رﻓﺖ؟
  • آﯾﺎ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی آینده اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺧﻮاﻫﻨﺪ بود؟
  • آیا دانشگاه ها به صورت پلتفرمی خواهند بود؟
  • دانشگاه های آینده با فناوری های نوظهور چه خواهند کرد؟
  • آیا دانشگاه متاورس واقعیت خارجی خواهد داشت؟

موسسه آموزش عالی مهرالبرز با ۱۶ سال سابقه در امر آموزش الکترونیکی، برای اولین بار در کشور، در راستای ارتقای سطح علمی دانشجویان و اساتید و علاقه مندان به آینده پژوهی و به تصویر کشیدن آینده دانشگاه ها، سلسله نشست هایی تحت عنوان “دانشگاه آینده” با حضور صاحبنظران، به صورت ماهیانه برنامه ریزی نموده است.

به گزارش روابط عمومی مهرالبرز، اولین نشست با موضوع “دانشگاه آینده و متاورس” با حضور پروفسور علی اکبر جلالی، آینده پژوه و استاد دانشگاه علم و صنعت و استاد مدعو دانشگاه مریلند آمریکا در روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ به صورت الکترونیکی برگزار گردید و مورد استقبال زیاد علاقه مندان قرار گرفت. در این نشست که به صورت زنده در کانال اینستاگرام و آپارات مهرالبرز در بستر وبینارهای این موسسه، پوشش داده شد، تعداد ۴۵۰ نفر از علاقه مندان به موضوع بحث حضور داشتند.

امید است که با برگزاری نشست های دانشگاه آینده، بتوانیم تصویر روشنی از آینده دانشگاه ها را ترسیم نماییم.

دانشجویان و علاقه مندان به این نشست ها می توانند فایل ضبط شده و ارائه نشست دانشگاه آینده و متاورس را از طریق لینک های زیر مشاهده و دانلود نمایند.

مشاهده نشست ضبط شده

دانلود فایل ارائه