موسسه آموزش عالی مهرالبرز به دانشگاه مهرالبرز ارتقاء یافت

خلاصه خبر: 

به گزارش روابط عمومی مهرالبرز، پس از یک تلاش فشرده و برنامه ریزی شده، با اهتمام همه اعضای خانواده بزرگ مهرالبرز و با همکاری شایسته معاونت محترم آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور و سایر دفاتر ذیربط و به استناد مصوبه جلسه شماره ۹۶۱ شورای گسترش آموزش عالی مورخه ۱۴۰۱/۱۲/۰۷ وزارت علوم تحقیقات و فناوری،  موسسه آموزش عالی الکترونیکی مهرالبرز به دانشگاه مهرالبرز ارتقا یافت. بر این اساس اولین دانشگاه الکترونیکی (مجازی) در کشور جمهوری اسلامی ایران تاسیس گردید.

آیین مراسم ارتقای موسسه به دانشگاه مهرالبرز روز پنج شنبه ۴ خرداد با حضور مسئولان وزارت علوم، اعضای هیات امنا، اعضای هیات رییسه، اساتید، دستیاران، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه مهرالبرز، همزمان با برگزاری دهمین جشن دانش آموختگی درسالن همایش‌های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا دکتر عبادی، موسس و بنیانگذار دانشگاه مهرالبرز، گزارشی از روند تاسیس، توسعه و ارتقای دانشگاه طی ۲۰ سال گذشته به تفصیل ارائه نمودند و ضمن بیان تاریخچه، پیشینه و اهداف تاسیس دانشگاه به ایفای مسئولیت اجتماعی دانشگاه و نوآوری در آموزش و انجام یک ماموریت متفاوت در عین حال موثر و ماندگار در آموزش عالی پرداختند و دانشگاه مهرالبرز را به عنوان یک دانشگاه مبتنی بر نیازهای عصر جامعه اطلاعاتی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و دنیای دیجیتال و فناوری های تحول آفرین معرفی نمودند. وی چشم انداز دانشگاه مهرالبرز را در سال ۱۴۰۵ حرکت به سوی دانشگاه دیجیتال بیان داشتند.

سپس مدیرکل محترم دفتر آموزش عالی جناب آقای دکتر سید رسول عمادی به نمایندگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن اظهار خوشحالی از حضور دراین جمع و تبریک به دست اندرکاران دانشگاه مهرالبرز به خاطر کسب شایستگی های لازم برای ارتقا و تشکر ویژه از جناب آقای دکتر عبادی به دلیل پشتکار و پیگیری و همکاری با وزارت علوم در موضوع ارتقا، از جناب آقای دکتر خرازی، ریاست هیات امنا، جناب آقای دکتر ابیلی ریاست دانشگاه و سایر اساتید به دلیل همراهی با وزارت علوم برای تاسیس و فعال نمودن یک دانشگاه ممتاز سپاسگزاری نمودند.

وی سیاست وزارت علوم را حمایت از موسسات غیردولتی با کیفیت و ساماندهی، بهبود و ارتقای سایر موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی اعلام نمود و بر اهتمام به توسعه آموزش های مجازی و خدمات آموزشی بر بستر یادگیری الکترونیکی تاکید نمودند.

سپس جناب آقای دکتر خرازی ریاست محترم هیات امنای دانشگاه مهرالبرز، نکات مهمی را درخصوص سیاست های عمومی در مهرالبرز در چند موضوع به شرح زیر بیان داشتند:

  • دانشگاه مهرالبرز با هدف علمی و آموزشی تاسیس شده است و نه انتفاعی و همه درآمدها و منابع دانشگاه برای توسعه آن مصرف می گردد. غیرانتفاعی بودن دانشگاه تاکنون موجب همدلی اعضا و همکاری همه اساتید ممتاز درکشور و حتی خارج از کشور بوده است.
  • ارائه خدمات با کیفیت،ممتاز و عالی از اولویت های راهبردی دانشگاه مهرالبرز است.
  • از شاخص های کیفیت بخشی وجود اساتید برجسته در دانشگاه، جلب همکاری اساتید از دانشگاه‌های داخل، خارج و توسعه همکاری‌های بین دانشگاهی است.
  • توسعه همکاری‌های بین المللی و بهره مندی از همکاری دانشگاه‌های خارجی و همچنین استفاده از فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی از برنامه های راهبردی مهرالبرز است.
  • حمایت وزارت علوم از موسسات و دانشگاه های با کیفیت و پشتیبانی از آن ها را شرط موفقیت همگان دانستند.

وی در پایان از همکاری وزارت علوم به ویژه معاونت محترم آموزش و جناب آقای دکتر عمادی برای تاییدیه ارتقای موسسه به دانشگاه سپاسگزاری نمودند و از تلاش های فراوان جناب آقای دکتر عبادی برای به نتیجه رساندن ارتقا، تقدیر نمودند و برای ریاست دانشگاه جناب آقای دکتر ابیلی و سایر اساتید و همکاران مهرالبرز آرزوی موفقیت کردند.

در پایان مراسم، از آرم و لوگوی جدید دانشگاه مهرالبرز با حضور میهمانان گرامی مراسم رونمایی شد.

همچنین در جریان مراسم از همکاری های وزرای علوم سابق جناب آقای دکتر فرجی دانا، جناب آقای دکتر توفیقی، جناب آقای دکتر غلامی و همچنین جناب آقای دکتر زلفی گل در مقام وزارت و همچنین از معاونین آموزشی سابق به ویژه جناب آقای دکتر شریعتی و جناب آقای دکتر خاکی صدیق و بالاخص جناب آقای دکتر عموعابدینی و مدیران دفتر آموزش عالی غیردولتی جناب آقای دکتر ابری نیا، سرکار خانم دکتر دادشیان، سرکار خانم دکتر شمیرانی و به ویژه جناب آقای دکتر عمادی و همچنین از جناب آقای دکتر دهقان مدیرکل محترم دفتر گسترش و جناب آقای دکتر رازینی و جناب آقای دکتر صفوی رییس کارگروه تخصصی یادگیری الکترونیکی که در ارتقای موسسه به دانشگاه نقش موثری داشته اند تقدیر بعمل آمد.

همچنین پیام تبریک رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی (یادا)، جناب آقای دکتر صفوی نیز به شرح زیر قرائت گردید.